دکتر نیم
خانه » درمان پوکی استخوان

درمان پوکی استخوان

درمان پوکی استخوان
درمان پوکی استخوان با 10 روش خانگی - دکترنیم

پوکی استخوان بیماری است که در آن تراکم استخوان کاهش می یابد و شکننده می شود و هیچ علائمی ندارد پس با درمان پوکی استخوان با ما همراه باشید .

 

در ادامه بخوانید :   سیاتیک

 

آلو

خوردن آلو مخصوصا آلو خشک به صورت روزانه برای پیشگیری از شکستگی و پوکی استخوان کمک می کند .

آلو دارای غلظت بالای پلی فنول ها و آنتی اکسیدان است که سبب درمان پوکی استخوان میشود.

علاوه بر این آلو خشک منبع خوبی از بور و مس است که دو ماده معدنی تشکلیل دهنده استخوان هستند .

توصیه می شود  روزانه 2 الی 3 آلو خشک مصرف کنید .

سیب

خوردن روزانه یک عدد سیب برای درمان پوکی استخوان و جلوگیری از آن مفید است .

سیب دارای ترکیب منحصر به فرد از آنتی اکسیدان ها ماندد پلی فنول ها و فلاونوئیدها است که باعث استحکام استخوان های شما می شود .

فلاونوئید در زنان یائسه با افزایش تراکم استخوان و بهبود التهاب به پوکی استخوان کمک می کند .

همچنین سیب سرشار از بور که یک ماده معدنی کمیاب است می باشد , این ماده به نگه داشتن کلسیم در بدن کمک می کند .

روزانه یک عدد را با پوست بخورید سعی کنید سیب طبیعی عاری از آفت کش ها و واکس های مصنوعی باشد .

روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند اثرات کمبود استروژن را جبران کند . کمبود استروژن سبب کاهش تراکم استخوان می شود .

ترکیب آنتی اکسیدان در روغن نارگیل دارای پتانسیل برای حفظ ساختار استخوان است و می تواند به درمان پوکی استخوان کمک زیادی بکند.

به علاوه روغن نارگیل به جذب کلسیم و منیزیم کمک می کند , این دو ماده مواد ضروری برای حفظ و توسعه استخوان های شماست .

  • برای درمان پوکی استخوان ، مصرف سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل روزانه می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و مصرف پنج قاشق غذاخوری روغن نارگیل روزانه روند پوکی استخوان را معکوس کند
  • همچنین می توانید روغن نارگیل را بر روی بدن خود بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید سپس یک حمام گرم بروید این عمل اگر منظم انجام شود اثر مثبت بر سلامت استخوان های شما دارد
  • همچنین از روغن نارگیل در غذا های خود می توانید استفاده کنید

 

در ادامه بخوانید :   پوکی استخوان

 

شیر بادام

شیر بادام حاوی مقدار خوبی از کلسیم است از این رو یک راه مناسب برای درمان پوکی استخوان است. علاوه براین حاوی فلاوئید ها است .

شیر بادام باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن می شود که پوکی استخوان را کاهش می دهد .

  • علاوه بر این ها شیر بادام حاوی منیزیم، منگنز و پتاسیم است که برای سلامت استخوان ها ضروری است
  • یک فنجان بادام را در طول یک شب در آب بگذارید خیس بکشد
  • حال پوست بادام را از آن جدا کنید و بادام را درون مخلوط کن قرار داده و به آن نصف فنجان آب اضافه کنید. همچنین به جای آب می توانید از شیر استفاده کنید.
  • روزانه یک لیوان از این مخلوط بخورید.

دانه کنجد

دانه کنجد غنی از کلسیم، منیزیم، منگنز، مس، روی، فسفر ویتامین K و D است که برای درمان پوکی استخوان مواد مفید هستند .

  • جویدن چند دانه روغن کنجد در هنگام صبح
  • روش دیگر مخلوط یک قاشق چای خوری دانه کنجد و یک فنجان شیر گرم و نوشیدن آن دو بار در روز
  • همچنین می توانید از دانه کنجد در غذا های خود استفاده کنید

روغن ماهی

مکمل های روغن ماهی به دلیل داشتن اسید های چرب امگا 3 و ویتامین D به افزایش تراکم استخوان ها کمک می کند و در نتیجه سبب درمان پوکی استخوان می‌شود.

اسید های چرب امگا 3 مانع از فعال شدن عواملی می شود که سبب از دست رفتن عضلات می شود. همچنین سبب به حداقل رساندن خرابی استخوان می شود و میتواند راهی برای درمان پوکی استخوان باشد .

  • خوردن یک قاشق غذا خوری روغن ماهی در روز همراه با غدا
  • همچنین می توانید ماهی های آب سرد مانند ماهی آزاد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

آناناس

آناناس حاوی منگنز است که در پیگیری و درمان پوکی استخوان مفید است؛ کمبود منگنز به نوبه خود می تواند سبب از دست دادن استخوان  شود .

  • خوردن یک فنجان تکه های آناناس تازه روزانه قبل از هر وعده غذایی
  • همچنین می توانید روزانه یک فنجان آب آناناس تازه برای استخوان درد مصرف کنید

گشنیز

گشنیز سرشار از مواد معدنی است که در حفظ سلامت استخوان باارزش است. از این روست که در طب سنتی، از گشنیز استفاده زیادی برای درمان پوکی استخوان می‌شود.

برگ و دانه های گشنیز سرشار از کلسیم، پتاسیم، منگنز منیزیم و آهن می باشد .

کلسیم و منگنز نقش کلیدی در درمان پوکی استخوان و پشگیری از پوکی استخوان های ضعیف است .

  • همچنین گیشنیز سبب کاهش از دست دادن استخوان ستون فقرات در زنان مسن می شود
  • مخلوط دو قاشق چای خوری تخم گشنیز در یک فنجان آب گرم و پس از 10 دقیقه گرفتن آب تخم گشنیز و خوردن آن دو بار در روز
  • همچنین از برگ و دانه های گشنیز در غذاهای خود می توانید استفاده کنید

نور خورشید

برای سلامت استخوان ها و محکم شدن آنها نیاز به ویتامین D دارید. ویتامین D باعث آسان شدن جذب کلسیم و درنتیجه کمک به درمان پوکی استخوان و پیشگیری از آن می شود. خوشید یکی از بهترین منابع طبیعی برای ویتامین D می باشد .

روزانه 10 الی 15 دقیقه خود را در معرض نور خورشید قرار دهید؛ این کار به تولید ویتامین D کمک می کند .

توجه داشته باشید : در ساعات 12 الی 18 و همچنین در روز های بسیار گرم از قرار گرفتن در معرض خورشید خودداری کنید زیرا این کار نه تنها به استخوان درد کمک نمی کند بلکه به بدن شما آسیب می رساند .

ورزش

ورزش یکی از مهم ترین چیزهایی است که شما برای مبارز با پوکی استخوان می توانید انجام دهید .

ورزش منظم به کاهش از دست دادن استخوان کمک می کند؛ همچنین باعث افزایش تراکم استخوان و به طور کلی بهبود سلامت استخوان می شود و در نهایت به درمان پوکی استخوان ، کمک شایانی می‌کند.

  • ورزش های سبک مانند پیاده روی، ایروبیک و تنیس
  • تمرینات مقاومتی مانند وزنه زدن
  • تمرینات کششی و انعطاف پذیری و تعادلی

حداقل روزانه 30 دقیقه یا حداقل سه روز در طول هفته برای جلوگیری از پوکی استخوان و درمان پوکی استخوان ورزش کنید .

 

در ادامه بخوانید :   پوکی استخوان

اضافه کردن نظر