,

درمان خستگی آدرنال

خستگی آدرنال

خستگی آدرنال بیماری است که در آن غده آدرنال یک سری از هورمون ها را بیش از حد یا کمتر از حد تولید کند پس با درمان خانگی و طبیعی آن با ما همراه باشید .

آدرنال یک غدد درون ریز است که برای تولید انواع هورمون های ضروری مانند : آدرنالین و آلدسترون و استروئید ها و کورتیزول می باشد .

از علائم خستگی آدرنال می تواند به احساس خستگی , دردر , کاهش وزن بدون علت , فشار خون پایین , خواب , تحریم پذیری , مشکلات گوارشی , سرگیجه و تغییر رنگ پوست است .

خستگی آدرنال را می تواند با یک آزمایش خون تشخیص داد .

بیماری خستگی آدرنال از آن دسته بیماری های نیست یک شبه درمان شود باید طی یه دوره بهبود پیدا کند .

 

در ادامه بخوانید :   درمان جوش سرسیاه

 

ویتامین B

میتامین B نقش مهمی در متابولیسم سلول بازی می کند و سبب بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن می شود .

ویتامین B5 کمک می کند تا تولید کوآنزیم A افزایش یابد تا به تنفس سلولی , تجزیه چربی , پروتئین و کربوهیدرات کمک شود .

ویتامین B6 به ایجاد هورمون های آدرنال کمک می کند و همچنین ویتامین B12 به تولید انرژی , تعمیر سلول و نگهداری سلول قرمز خون کمک می کند .

  • غذاهای حاوی ویتامین های گروه B مانند غلات سبوب دار , حبوبات و محصولات لبنی
  • همچینین می توانید از مکمل ویتامین B با مشورت پزشک نیز استفاده کنید

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یکی از بهترین گیاهان برای تنظیم سطح کورتیزول است زیرا این گیاه شامل اسید گلیسیریزین است که مانع از شکست کورتیزول و در نتیجه سبب می شود تا مقدار این هورمون در حالت طبیعی بماند .

همچنین شاخ و برگ این شیرین بیان سبب افزایش سطح آندروسترون ( هورمون مبارزه با استرس ) می شود .

در یک مطالعات در سال 2011 منتشر شد , محققان دریافتند که شیرین بیان به تنظیم کورتیزول کمک می کند که این کار سبب غده آدرنال می شود.

به غیر از این سبب تحریک تولید هورمون و افزایش سطح انرژی و استقامت می شود.

  • اضافه کردن یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان به یک لیوان آب گرم و سپس به مدت ده دقیقه بجوشانید و این چای را سه بار در روز به مدت یک هفته مصرف کنید
  • همچنین می توانید از مکمل شیرین بیان با مشورت دکتر خود مصرف کنید.

توجه : از مصرف بیش از حد شیرین بیان خودداری کنید زیرا سبب افزایش سطح فشار خون می شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند به مبارزه با خستگی آدرنال و بالا بردن سطح انرژی شما کمک کند.

روغن نارگیل دارای چربی های سالم به خصوص تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است که به راحتی هضم می شود و به کاهش چربی شکم نیز کمک می کند.

  • خوردن دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل به صورت روزانه , شما می توانید آن را با چای یا قهوه خود مخلوط کنید یا در پخت و پز خود به کار ببرید

منیزیم

منیزیم برای سلامت آدرنال شما بسیار مهم است و نقش کیلدی در شکستن گلوکز برای ایجاد انرژی دارد.

درواقع , حتی کمبو منیزیم خفیف می تواند سبب کاهش استقامت و انرژی و ایجاد افسردگی شود.

بنابراین , هنگامی که شما از خستگی آدرنال رنج می برید می توانید سطح منیزیم بدن خود را بررسی کنید اگر مقدار آن کم است از غذاهای غنی از منیزیم استفاده کنید , در مردان 350 میلی گرم و زنان 300 میلی گرم در روز  استفاده کنند .

  • منابع خوب از منیزیم مانند : سبزیجات تیره رنگ , آجیل , دانه ها , ماهی , سویا , آووکادو , موز و شکلات تلخ
  • همچنین می توانید یک قاشق غذاهوری ملاس در یک لیوان شیر گرم و یا آب مخلوط کنید و یک بار در روز بنوشید
  • همچنین می توانید از مکمل مینیزیم با مشورت دکتر خود استفاده کنید

 

در ادامه بخوانید :   درمان بی اشتهایی

 

ویتامین C

ماده مغذی دیگری که برای آدرنال شما مهم است ویتامین C است.

این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش کلیدی در تولید کورتیزول در غده فوق کلیه دارد.

همچنین برای سنتز کاتکول آمین , یعنی تولید نوراپی نفرین , اپی نفرین و دوپامین مورد نیاز است , بنابراین یک عنصر اصلی و لازم برای بهبود غدد فوق کلیه است.

  • علاوه براین ویتامین C سبب تقویت ایمنی بدن و محافظت بدن در برابر رادیکال های آزاد می شود.
  • غذاهای غنی از ویتامین C مانند کلم بروکلی , گریپ فروت , کیوی , پرتقال , فلفل , سیب زمینی , توت فرنگی , کلم و گوجه فرنگی
  • همچنین می توانید از مکمل ویتامین C با مشورت پزشک خود مصرف کنید

ورزش دیافراگم

با تمرین تنفس دیافراگمی , شما می توانید به بازگرداندن انرژی خود و مبارزه با استرس و اظطراف و بهبود عملکرد آدرنال خود کمک کنید.

  • دراز بکشید و دست های خود را بر روی شکم خود قرار دهید
  • به مدت 2 ثانیه از طریق بینی نفس عمیق بکشید و پس از 2 ثانیه از طریق دهان به مدت 4 ثانیه به آرامی آن را بازدم کنید
  • این کار را 10 دقیقه تکرار کنید
  • این کار را سه بار در روز تکرار کنید

نوشیدن آب

همانطور که می دانید 65 تا 70 درصد از کل بدن مارا آب تشکیل می دهد و کم شدن مقدار آب قطعا سطح انرژی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد , همچنین آب به مبارزه با خستگی عضلانی کمک می کند.

نوشیدن مقداری زیادی آب در زمان های منظم در طول روز , همچنین می توانید از آب میوه تازه و سبزیجات سالم در هنگام میل غذا نیز استفاده کنید.

کاهش مصرف کافئین زیرا این ماده سبب کم آبی می شود.

فعالیت فیزیکی

فعالیت جمسی یک راه عالی برای مبارزه با خستگی آدرنال است و نیاز به فعالیت شدید نیست.

حرکات ساده ورزشی مانند : پیاده روی , آهسته دویدن , رقص و شنا می تواند شما را فعال نگه دارد و به بهبود عملکرد غده فوق کلیه کمک می کند.

همچنین ورزش کردن یک راه عالی برای آزاد سازی بدن از سموم و افزایش استقامت و سوخت و ساز بدن است.

حذف کافئین

کافئین سبب تحریک غده آدرنال به ترشح هورمون های استرس زا می شود و این باعث می شود بدن در حالت آماده باش باشد و انرژی خود را به سرعت مصرف کند و این کار سبب ایجاد بیماری خستگی آدرنال می شود.

همچنین کافئین سبب تداخل خواب در شب و فشار بر روی غده فوق کلیه می شود.

  • اگر شما روزانه حداقل سه لیوان قهوه یا نوشیدنی کافئین دار مصرف می کنید لازم است به یک لیوان آن را کاهش دهید یا کلا حذف کنید
  • به جای آن نیز می توانید چای ریحان یا چای سبز مصرف کنید

نکات پایانی درمان خستگی آدرنال

جلوگیری از مصرف قند و نوشابه

زود بیدار شدن و خوردن یک صبحانه عالی

خواب بیشر و اجتناب از بیداری تا دیر وقت

 

در ادامه بخوانید :   درمان تب
عنوان
درمان خستگی آدرنال ( ضعف زود رس , بی حوصلگی , کمبود انرژی ) با 9 روش ساده - دکتر نیم
نام مقاله
درمان خستگی آدرنال ( ضعف زود رس , بی حوصلگی , کمبود انرژی ) با 9 روش ساده - دکتر نیم
توضیحات
خستگی آدرنال بیماری است که در آن غده آدرنال یک سری از هورمون ها را بیش از حد یا کمتر از حد تولید کند پس با درمان خانگی و طبیعی آن با ما همراه باشید .
نویسنده
انتشار دهنده
doctornim
آرم انتشار دهنده

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک در  
اطلاع از